نرم افزارهای LCA، امکان تجزیه و تحلیل چرخۀ حیات محصول را فراهم می­ سازند. این نرم افزارها قادر هستند اثرات زیست­ محیطی یک محصول را از طریق پایگاه های دادۀ مخصوص، ارزیابی و مقایسه کنند. به طور کلی نرم افزارهای LCA این امکان را به وجود می­ آورند تا با در نظر گرفتن کل چرخۀ حیات یک محصول، تصمیماتی در مورد فرایند ساخت و بازیافت محصول گرفته شود. در ادامه تعدادی از محبوب­ ترین نرم افزارهای LCA در سطح جهان به طور خلاصه معرفی می­ شوند.

One Click LCA

One Click LCA، یک نرم افزار LCA و EPD خودکار مخصوص صنایع ساخت و ساز است. این نرم افزار تمام استانداردها، پایگاه­ های داده و ابزارهای طراحی نرم افزاری را در سطح جهانی یکپارچه می­ کند؛ به طوری که در بیش از 130 کشور توسط شرکت­ های پیشرو از آن استفاده می­ شود. این نرم افزار می­ تواند برای ساختمان­ ها، زیربناها، نوسازی­ ها و مصالح ساختمانی استفاده شود.

Umberto

Umberto جزو نرم ­افزارهای رایجی است که در سرتاسر جهان از آن استفاده می­ شود. بیش از 25 سال است که از این نرم­ افزار برای اهداف صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی استفاده می­ شود.

SimaPro

SimaPro نرم افزاری است که اغلب توسط مؤسسات تحقیقاتی و شرکت­ های مشاور مهندسی استفاده می­ شود. این نرم افزار تمام ویژگی­ هایی که متخصصان LCA از یک بستۀ نرم افزاری انتظار دارند، ارائه می­ دهد.

Sphera

Sphera، مدل­ سازی و گزارش LCA را با داده های زیست­ محیطی مناسب خود ارائه می ­کند. این نرم افزار با دارا بودن بیش از 20 پایگاه دادۀ خاص، سازمان­ ها را قادر می­ سازد تا اثرات زیست­ محیطی را در طول چرخۀ حیات هر محصول درک کنند و بتوانند تصمیماتی مبتنی بر واقعیت اخذ کنند.

openLCA

openLCA تنها نرم افزار متن باز و رایگان LCA در سراسر جهان است که می­ تواند برای ارزیابی چرخۀ حیات اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی استفاده شود. همچنین با این نرم افزار می­توان طراحی­ های زیست­ محیطی، محاسبات ردپای کربن و آب و نیز هزینه ­یابی چرخۀ حیات را نیز انجام داد.

Ecochain

Ecochain نرم افزاری محبوب برای LCA است که به طور گسترده توسط شرکت­ ها و سازمان­ های مختلف جهت انجام ارزیابی­ های چرخۀ حیات استفاده می­ شود. این نرم افزار به رابط کاربری مناسب و ویژگی­ های پیشرفته اش معروف است که جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ­ها در طول چرخۀ حیات محصول را برای کاربران آسان­ تر می­ کند.